lördag 1 september 2007

Nu kan alla psykisk sjuka vänta sig ett frågeformulär

Tydligen har nu Socialstyrelsen tagit ordet från munnen istället för att rapa upp politikernas propaganda, i sin senaste kommentar skriver nu Bo Lindblom i lite mer empatisk form, när nu det första utkastet, kastades ut av Svenska folket. Klicka på hans namn så hittar ni rätt intressanta saker från Sjukhusläkarföreningen.

Jag måste säga att Socialstyrelsen tittar väldigt mycket på länder med privat sjukförsäkring och jämför. Vad är nästa steg att privatisera sjukhusen och ett privat sjukförsäkringssystem?

Ok argumentet; "Jag tycker att det är ett legitimt krav att vi som skattebetalare och finansiärer av sjukvården ska kunna se att pengarna används på ett vettigt sätt och att man får en vård som är i paritet med riksstandarden"
Kan jag nog hålla med om, men jag förväntar mig som patient att få samma vård även i norrland. Vilket är en omöjlighet idag!

Han skriver också;
Men innan Socialstyrelsen fattar några beslut ska samtliga berörda diskutera rekommendationerna i arbetsmaterialet på ett konstruktivt sätt med patientens bästa för ögonen.

Bra då kan alla som drabbats av utmattningsdepression eller andra psykiska krämpor vänta sig ett frågeformulär från Bo Lindblom där han kommer fråga om deras åsikt i frågan, för dom är väl att betrakta som "samtliga berörda parter" för jag antar att inte bara läkarna kan höras i denna fråga enbart, människorna är väl inte att betrakta som omyndigförklarade bara för att dom lider.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida